Skip to content

Saturday = Drinks?

February 9, 2013

English version if you scroll down a bit!

Dricker man så förstör man en till två veckors träning eller så lägger man på sig otroligt med kroppsfett, tydligen?
För  det första så är moderat alkohol intag hälsosammare än att motstå det helt och hållet, hos en frisk individ*

Moderat alkohol intag; förbättrar insulin känsligheten och ökar glykemisk kontroll bland annat, dom som dricker lever längre även.

Man kan utan problem dricka utan att förstöra en deff i form av att gå ner i kroppsfett % eller att direkt gå upp i vikt.

Då kroppen inte kan hantera alkoholen på sådant sätt för att lagra den som kroppsfett, om du lägger på dig fett är alltså helt beroende på dig och vad du äter i kombination med alkoholen.

I och med att kolhydrater och protein i sig stoppar Fett oxidationen / förbränning av fett i kroppen så kan kroppen lagra fettet från maten i form av kroppsfett, utan att gå in för mycket på det hela men när du slänger in alkohol i detta så händer:

Alkoholen får absolut första prioritet i kroppen och Fett oxidation/förbränningen stängs av helt, även förbränningen av proteiner och kolhydrater blir nedreglerad.

Kombinera detta med alla påsar chips och pizza på förfesten och den klassiska kebaben/pizzan på natten som allt dryper i en kombination av fett och kolhydrater – och där har ni svaret varför ni blir “spritfeta”, som egentligen är matfet bara :-)

Om ni vill dricka och motverka detta till största möjliga mån så;

  • Drick sprit, lågt kolhydrats innehåll speciellt med light mixers till drinkarna
  • Ät så mycket smalt protein som du vill, hur mycket, du vill.
  • Håll nere fettet till 0.3% x kroppsvikt
  • Kolhydrater 1.5 x kroppsvikt

Har använt mig av detta upplägg många gånger förut som Martin Berkhan tagit fram med bra resultat!

— English version below! 
First of all, moderate intake of alcohol is healthier compared to complete absent, for a healthy individual*If you drink you ruin your training progress and any gains for the next oncoming few weeks, right?

Moderate intake also improves insulin sensitivity and increases glycemic control as well, also those who drink lives for longer.

You can without a problem drink whilst trying to cut body fat % down or without actually gaining any weight.

As the body cannot convert alcohol into your fat storages, if you do anyways whilst drinking it’s all up to what you decide to eat in conjunction with alcohol intake.

Protein and carbohydrates stops the fat oxidation so the body can easily then convert dietary fat to stored fat, without going too deep into this:

Alcohol gets priority number one and fat oxidation is completely shut down, and the oxidation of protein and carbs is also suppressed.

Combine above stated information with the regular crisps, pizzas at the pre-drinks and the usual pizza in the early morning which all of it drips in fat and carbs – and  there you have the answer why you get “alcohol fat”..

If you want to drink and maintain fat loss:

  • Drink spirits, as these are very low in carbs especially if you use sugar free mixers
  • Eat as MUCH lean protein meats as you like, yes, how much as you’d like.
  • Keep dietary fat to 0.3% x Bodyweight
  • Carbohydrates x 1.5  x bodyweight

I’ve used this with great success before, and the creds goes to Martin Berkhan.

Advertisements

From → Life

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: