Skip to content

Sunday funday

February 3, 2013

Söndag är den perfta dagen att vara produktiv på, i alla fall med uppgifter du finner roliga.

Just denna dedikerades till att plugga allt ifrån motor-neuron till mjölksyra, för att sedan ånga* äpplen med kanel och vispa ner med Body Science Casein, otroligt schysst kvällsmål iom vanilla ice cream smak på Caseinet! * Om ni inte har en “food steamer” så skaffa snarast, ni kan tillaga i princip hela måltiden i den och ni slipper steka något alls!

Imorgon dedikeras dagen till att söka lite mer pub-jobb, skriva ut dokument, göra klart modul nummer ett på PT utbildningen

“Anatomi & fysiologi kopplat till träning”.

Så otroligt kul att plugga ämnen som rör kroppen, både fysiskt och psykiskt även – fler som tränar borde i alla fall skaffa sig en grundläggande bas om just anatomin och fysiologin om musklerna och det som används under träning.

Men sist och inte minst så ska en timmes gym klämmas in med övningarna;

  • Marklyft
  • Chin-ups med extra vikt
  • Kroc hantelroddar
  • Renegade rows som en avslutare då denna aktiverar hela bålen samtidigt som bröstryggen under roddrörelsen.

English version below:

photo 2

Squat time two days ago

Sundays are such a good day to be productive, or at least get things you enjoy done!

This Sunday I dedicated myself to read some about motor neurons to Lactic Acid, I then moved on steaming some apples with

cinnamon – seriously, if you do not have a food steamer, get one asap!

Anyways, I wipped up some Casein from Body Science with the Vanilla Ice Cream flavour.. I just then mixed it up with the steamed slices of apples – this makes a great evening meal if you’re looking for a small amount of carbs and just pure protein.

Tomorrow it’s the day of searching for some more part time pub jobs, print some other documents, then I am planning on finishing the first module on the PT course – Anatomy & Physiology for Exercise. I find it so much fun to be diving even deeper within this field of studies as I absolutely thrive in learning new things about our bodies.

I think that more people that do engage themselves in health and fitness training should try to get a foundation of knowledge about our bodies and how the muscles actually function and so on to improve the quality of their own workouts.

Last but not least, I am investing one hour in a gym session:

  • Deadlifts
  • Chin-ups with added weight
  • Kroc rows
  • Renegade rows – I use this as a finisher as it activates the whole core but also the upper back muscles during the row movement.
Advertisements

From → Training

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: